Partner serwisu
Drogi i autostrady

Kurpias: Czas na „nowe otwarcie” w relacjach między zamawiającym i wykonawcą

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
28-10-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Kurpias: Czas na „nowe otwarcie” w relacjach między zamawiającym i wykonawcą
Wadim Kurpias fot. Włodzimierz Włoch
Zwiększenie zaufania między stronami procesu inwestycyjnego – taka jest recepta Wadima Kurpiasa, partnera w kancelarii CMS Cameron McKenna i członka Stowarzyszenia „Inicjatywa dla Infrastruktury”, na problemy związane z realizacją zamówień publicznych.

– Moją receptą w tej sytuacji byłoby doprowadzenie do tzw. „nowego otwarcia” w relacjach pomiędzy inwestorami i wykonawcami, tak jak było to postulowane podczas Kongresu Infrastruktury. Chodzi tu mianowicie o zwiększenie wzajemnego zaufania pomiędzy stronami procesu inwestycyjnego – precyzuje członek IDI.

 

Według niego konieczne jest dokonanie pewnych ustępstw przez każdą ze stron oraz poważne wzajemne traktowanie. – Ideałem byłoby doprowadzenie do takiej sytuacji, w której rynek infrastruktury jest na tyle dojrzały i świadomy, iż pomimo istniejącej dużej konkurencji partnerzy prywatni składają jedynie realne oferty dotyczące realizacji projektów infrastrukturalnych, z kolei zamawiający ogłaszają postępowania przetargowe z realistycznymi wymaganiami odnośnie wymaganego, niezbędnego doświadczenia wykonawców, terminów realizacji inwestycji oraz jej kosztów – mówi Wadim Kurpias.

 

– Tak jak podnosiłem podczas debaty o usprawnieniu relacji miedzy uczestnikami procesu inwestycyjnego (zorganizowanej w ramach Kongresu Infrastruktury Polskiej – przyp. red.), odejście od kryterium najniższej ceny jako jedynego kryterium oceny ofert jest jak najbardziej postulowane – ocenia partner w kancelarii CMS Cameron McKenna.

 

Wadim Kurpias uważa, że jeżeli uda się przewidzieć także stosowanie innych kryteriów do oceny ofert, to doprowadzi to do zwiększenia atrakcyjności ogłaszanych postępowań w oczach prywatnych inwestorów.

 

– Dodatkowe kryteria mogą pomóc w wybraniu lepszego wykonawcy do realizacji danego przedsięwzięcia a tym samym również do sprawniejszej realizacji samego projektu. Wybranie wykonawcy w oparciu nie tylko o kryterium cenowe jego oferty może prowadzić do zmniejszenia liczby roszczeń podwykonawców i wykonawców wobec inwestora, gdyż w realizacji całego przedsięwzięcia nie tylko aspekt cenowy będzie najważniejszym aspektem – komentuje Wadim Kurpias.

 

Członek IDI ocenia, że bardziej doświadczony i predysponowany do realizacji danego projektu partner prywatny ma szanse lepiej oszacować składaną ofertę (o ile jedynym kryterium nie będzie cena. Wówczas uda się bardziej realnie podejść do realizacji inwestycji oraz uniknąć w przyszłości dochodzenia roszczeń finansowych wobec inwestora lub przerzucania roszczeń na swoich podwykonawców.

 

Bardziej doświadczony i predysponowany do realizacji danego projektu partner prywatny ma szanse lepiej oszacować składaną przez niego ofertę (pod warunkiem, że jedynym kryterium oceny oferty nie będzie cena) i w ten sposób bardziej realnie podchodzić do realizacji inwestycji a tym samym uniknąć w przyszłości konieczności dochodzenia swoich roszczeń finansowych wobec inwestora czy też przerzucania tych roszczeń na swoich podwykonawców.
 


 

Kongres Infrastruktury Polskiej odbył się w Warszawie 17 października 2013 roku. Tego dnia po raz pierwszy została zaprezentowana Biała Księga, która powstała w ramach stowarzyszenia Inicjatywa dla Infrastruktury. Zachęcamy do pobrania i przeczytania Białej Księgi Infrastruktury (format PDF).

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Chocian: Korolec musiał zawierać zgniłe kompromisy

Intermodal i logistyka

Chocian: Korolec musiał zawierać zgniłe kompromisy

Arek Kowalczyk 21 listopada 2013

Kontrolowany blackout? Czemu nie!

Intermodal i logistyka

Kontrolowany blackout? Czemu nie!

Arek Kowalczyk 29 listopada 2013

Nowi członkowie Stowarzyszenia Inicjatywa dla Infrastruktury

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Chocian: Korolec musiał zawierać zgniłe kompromisy

Intermodal i logistyka

Chocian: Korolec musiał zawierać zgniłe kompromisy

Arek Kowalczyk 21 listopada 2013

Kontrolowany blackout? Czemu nie!

Intermodal i logistyka

Kontrolowany blackout? Czemu nie!

Arek Kowalczyk 29 listopada 2013

Nowi członkowie Stowarzyszenia Inicjatywa dla Infrastruktury

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5